Van: Raymond Janssen”janssen_rm(a)
Aan: lablans@lare.nl Datum: Maandag 12 maart 2001 21:49 Onderwerp: TSL
Beste Remco
Graag vertel ik je mijn ervaringen met TSL
Sinds 2 jaar gebruik ik TSL als toevoeging in mijn historische racemotor Velocette 350cc uit 1947.
Nadat ik in het begin van het seizoen ’98 kort voor een wedstrijd een andere nokkenas had gemonteerd bemerkte ik dat de motor een scherp piepend geluid begon te maken, maar omdat ik op dat moment geen tijd meer had om de zaak weer los te halen besloot ik, op aanraden van een andere racer, om TSL aan de olie toe te voegen.
Geloof het of niet maar na een paar rondjes getraind te hebben was het bijgeluid uit de motor en liep hij weer als een zonnetje! Ook de wedstrijd heb ik probleemloos kunnen uitrijden.
Bij thuiskomst heb ik de motor toch weer opengehaald om alsnog te kunnen zien waar er iets fout was gegaan. Nu bleek de nokkenas iets langer te zijn als het vorige exemplaar en daar deze zijdelings opgesloten is bleek hij daar behoorlijk aangelopen te hebben, zelfs zo erg dat hij ter plaatse blauw was aangelopen. Door de toevoeging van TSL bleek het aanloopvlak echter weer keurig gepolijst te zijn.
Tot op de dag van vandaag zit alles nog precies zo en heb ik zo al een paar probleemloze seizoenen gereden.
Het jaar 2000 werd zelfs bekroond met het 350CC kampioenschap.
Met vriendelijke groet,
Evert Jansen