Tikkend geluid bij koude start Honda CB 1100R

Tikkend geluid bij koude start Honda CB 1100R

Hallo,

Ik ben in bezit van een speciale Honda 1100 Bol d Or die een tikkend geluid geeft vooral bij koude motor. (zie foto)
Kunt u mij vertellen of mij koppeling in de Honda motorfiets niet gaat slippen,omdat deze de zelfde smering heeft als zuigers,nokkenassen e.d.
Ik heb al zeer goede ervaringen met TSL in Ford Transit diesel.
Indien het toegestaan is om TSL in een natteplaat koppeling motor te gebruiken en de resultaten goed zijn zal ik u dat laten weten

m.vr.gr. Jan Wagemakers

Beste Hanny,

Op onze site staat de ervaringen van Six Center Motoren met de Honda CBX 1000 motoren, waarin hij bekend staat als de specialist.
tel 0529-484173 of 06-55114327.
Uit zijn ervaringen ( en die van duizenden andere gebruikers) blijkt dat 3 % TSL geen invloed heeft op de werking van je natte plaat koppeling ( mits deze natuurlijk in orde is).
Door de optimale smering bij de koude start is het zeer waarschijnlijk dat het tikkende geluid aanzienlijk zal verminderen ( en mischien helemaal zal verdwijnen).

MVGR

Remco Lablans

Remco,

Dat het fantasties spul wist ik al door gebruik in mijn Ford Transit
Vol beladen was de topsnelheid zonder TSL 140 k/h met TSL 155k/h
Stationair toerental werd met TSL te hoog zodat dit terug gesteld moest worden
Duidelijk tekenen van een loop met duidelijk minder inwendige wrijving
Binnen geluid was ook zeer duidelijk merkbaar afgenomen
Over brandsof verbruik kan ik niet veel zeggen omdat ik dat nooit bijgehouden heb,
maar dat zal zonder twijfel ook afgenomen zijn
Nu heb ik ook voor de eerste keer 5% TSL in mijn Honda CB1100R gedaan,
en het duidelijk hoorbare tikkende geluid vooral bij optrekken is helemaal verdwenen
En daarbij totaal geen probleem met de koppeling waar ik voor vreesde
Je zult begrijpen dat ik zeer tevreden met TSL ben en het dus
in de toekomst nog vaker ga gebruiken en het iedereen aan kan raden!
vandaar ook dit Emailtje

m.vr.gr. Jan Wagemakers

Hierbij enige uitleg over de speciale samengestelde Honda CB 11000 (Datum 2004 dus reageren is niet meer nodig)

Hallo,
Grote foto's???Als ik ze nou een opstuur naar iemand die ze er wel op kan zetten!
Verdere gegevens: Naar de bouwer van het Frame ben ik nog naar op zoek.
Misschien kan iemand me verder helpen,Wat ik gehoord heb dat hij vliegtuig bouwer
bij FOKKER is of was en in Deventer zou wonen.Zelf zou hij zo'n frame voor zich zelf gebouwd hebben voor een Kawasaki Z????,die motor zou nog ooit gezien zijn in Nijmegen.
Het mooie is ook dat er een Kenteken bij zit met vermelding:EIGENBOUW!!
En door de leeftijd voorzien van Oldtimer verzekering,nog een paar jaartjes dan word hij ook Belastingvrij
Een paar jaar geleden heb ik de motor gedemonteerd gekocht met volle kuip,Originele anti-dive fabrieks voorvork van de ERGON Susuki RG500 uit de race motor van Jack Middelburg,waarin Boet van Dulmen als tussen persoon of verkoper zat.
Dit voorfront was duidelijk te licht voor een 1100cc motor en heb dit via Marktplaats verkocht aan iemand uit Noord Holland die een Susuki RG500 aan het restaureren was.Ook met deze ex Racer KNMV zou ik graag nog een in contact willen komen,Wie kent hem??
Van het geld uit de verkoop van dat voorfront,heb ik ook weer via Marktplaats een compleet voorfront met voor en achterwiel kunnen kopen.
Na wat aanpassingen alles gemonteerd, en om het af te werken bij Harry vd Kruijs in Oisterwijk van polyester een achter spatbordje en kuipje laten maken.
Alles laten spuiten en na montage klaar!!
Gr.Jan

Laatst bijgewerkt op 10-12-2025 TSL blog

Blog archieven

Blog categorieën

Geen producten

To be determined Verzending
€ 0,00 Totaal

Afrekenen