Wat is TSL & TSL in de praktijk

Wat is TSL-smeermiddel als olie, vet, spuitbus of oliepen?

  • TSL is een olieversterker die het smerend vermogen van uw olie merkbaar vergroot, waardoor u minder slijtage, minder geluid, minder koudestartproblemen en een lager brandstofgebruik krijgt!
  • TSL is een EP-vet dat ongevoelig is voor water en de standtijd van uw lagers verlengt!
  • TSL is een kruipolie die echt smeert en een smeermiddel dat echt kruipt (denk aan kettingen)!
  • TSL is een molecuul dat het vreten van RVS voorkomt (denk aan bouten/moeren, tappen, vrezen, boren enzovoort)!
  • TSL is een kettingspray die niet kleeft!
De moleculaire eigenschap van TSL zorgt voor een sterk hechtende filmlaag op alle bewegende metalen delen. Deze filmlaag reduceert de wrijving. Het vermogen van de motor kan daarom toenemen en de slijtage zal verminderen.
 
 
 
TSL: de sleutel tot succes?
 
Doordat TSL zich aan het metaal hecht en dus bij stilstand niet in het carter terugzakt, wordt de slijtage van een koude start aanzienlijk verminderd. De hydraulische klepstoters zullen aanzienlijk minder geluid produceren omdat de smering al bij de start aanwezig is. Het krakende geluid en gevoel bij het schakelen tijdens de eerste kilometers, zal sterk verminderen.
 
 
 
Dan is TSL vast heel duur!
 
NEE! We mogen hierbij niet vergeten dat de olie in een mengverhouding van 3 tot 5% wordt toegepast (toevoegingstabel carter en tandwielkast). De eigenlijke prijs / prestatie is daardoor uitermate gunstig.
De andere producten (vet, spraylube en olie Pen) verdienen zich in een veelvoud terug door minder ongeplande stops, een verlenging van het smeerinterval en een standtijdverlenging van het materiaal.
 
 
 
Bestel nu!
 
De beste manier om uzelf te overtuigen, is eigen ervaring of door ons eerst uit te nodigen voor een demo met de Timken testmachine.
 
TSL bewijst zichzelf in de praktijk als u het product (en uw motor c.q. machine) daarvoor de kans geeft! Wat doet het met versleten lagers en kapotte tandwielen? Niets, niente, nada! Kapot is kapot, versleten is versleten. Maar voordat de ‘patiënt' al overleden is, verlengt TSL wel aanzienlijk de levensduur, zelfs bij een doodzieke patiënt.
 
 
 
Auto- en motorervaringen
 
De Citrofielen onder ons moeten de ervaringen van Automobielbedrijf Arjen Antonisse lezen. Er zit ook een waarschuwing bij voor het gebruik van TSL in hydraulische systemen van een Citroën.
 
Lees de ervaringen van onze viervoudig Nederlands kampioen eendencross (2CVCROSS) Paul Frank Moerman en geniet.
 
Wie van varen houdt, kentRoyal Huisman Shipyard bv.
Lees hier hun opmerkelijk resultaat in een 6 cilinder Mercedes Diesel Trekker.
 
Voor de liefhebbers van het racen met historische motoren is het verhaal van de heer Jansen met zijn Velocette 350 cc verplicht leesvoer. Lees en huiver!
 
Autobedrijf Ph Soeterboek is een bekende 4x4-specialist die in 1999 zelfs een tweede plaats heeft behaald in de Australian Safari. Lees hier zijn ervaring met TSL tijdens een rally en bij de auto's van een aantal van zijn klanten.
 
Wim's Classics is een Volvospecialist uit Mierlo. De TSL smeermiddelen worden al een aantal jaren gebruikt in de werkplaats en bij het onderhoud van de motoren. Lees zijn brief en ontdek op die manier een aantal nieuwe toepassingen van TSL.
 
Bert Vonderman is een specialist in klassieke zes cilinder motoren (Honda, Kawasaki en Benelli). Lees hier zijn ervaringen en reden voor het standaard toevoegen van TSL-olie bij iedere servicebeurt.
 
De heer Hollestelle stuurde spontaan een e-mail met zijn ervaring met TSL in een Mazda Xedos 6 op gas. Lees en geniet!
 
Hijnekamp Revisie Wageningen is door zijn eigen ervaringen met TSL in zijn oude Renault 4 zo onder de indruk geraakt van dit product dat hij het gebruik ervan aanraadt bij zijn klanten. Kijk hier voor zijn complete verhaal. Als ik het zelf zou vertellen, geloven jullie mij toch niet.
 
Zijn verhaal over de ervaring met TSL in een Suzuki Jeep is bijna verplicht leesvoer. Klik op de link voor ervaring 2 van Hijnekamp Revisie.
 
De Firma F.J. de Boer uit Andijk heeft er het probleem met de transmissiepomp van de Caterpillar's , die bij het starten niet voldoende smering zou krijgen, mee opgelost. Ook zijn Isotta Franchini heeft TSL als extra smering.
 
Magazijnmeester Midden-Nederland van de Traction Avant Club, Frank van Keulen heeft al jaren zeer goede resultaten met TSL. Lees hier verder voor een aantal van zijn verbluffende bevindingen.
 
 
 
Industriële toepassingen
 
De uitwaterende sluizen in Noord-Holland kregen TSL-olie toegevoegd in een aantal tandwielkasten die nogal wat geluid begonnen te produceren. Het geluid is nu minder hoorbaar geworden, maar er is tevens een energiebesparing van wel 3% gemeten. Tel uw winst maar eens uit op jaarbasis over vijf grote tandwielkasten!
 
Baggermaatschappij Boskalis gebruikt al een tijdje ons TSL 2-vet op de glijstukken van de zuigermond. Aangezien de verdikker in ons vet in hoge mate ongevoelig is voor water (ook zeewater) en de moleculaire laag zich niet laat verdringen door vocht, is er een dubbele bescherming tegen water in het systeem.
 
Nedtrain gebruikt al een paar jaar onze TSL-olietoevoeging in tandwielkasten van de dubbeldektreinen. Het probleem van hoge slijtage door een niet altijd "onder alle omstandigheden" optimale smering (hetgeen natuurlijk in deze sector van zeer groot belang is), is compleet verleden tijd. TSL heeft geen temperatuurontwikkeling nodig om tot een optimale smering te komen, omdat het een temperatuursbereik van -40ºC tot +325ºC heeft en die passieve laag achterblijft als de olie in het carter terugzakt.
 
In de agrarische sector wordt steeds meer gebruikgemaakt van het feit dat door gebruik van het TSL-vet er minder vaak doorgesmeerd kan worden. Tel hierbij de kostenbesparing van minder schade en minder stilstand op en waarschijnlijk begrijpt u dan waarom TSL ook voor de boer interessant is.
 
Lees de onderhoudsaanbeveling van de Beton-verdichtingsmachine van de Hess-machinefabrieken. In de schudlagers wordt TSL-vet voorgeschreven.
 
Mason Europe had een besparing van Hfl 100.000,= door gebruik van de TSL-spuitbussen. Tevens hebben zij goede resultaten met het TSL-vet in hun trilmotoren. Lees hun ingezonden brief.
 
De firma Boon uit Edam gebruikt standaard TSL-vet in het klapmechanisme van hun draaideuren. Lees de onderzoeksresultaten die hiertoe aanleiding hebben gegeven.
 
Het loonwerkersbedrijf v.d. Leuvert uit Beers heeft al een aantal jaren ervaring in het gebruik van TSL. Lees hier hun toepassingen.
 
Bij de firma Boma Staalbouw uit Vroomshoop gebruikt men het TSL-vet op de zaagmachine, excenterpersen, heftruks enzovoort. Het smeerinterval is van 1x per week naar 1x per maand gegaan. Toen de heer Kerkdijk (TD) na een jaar een lager moest vervangen, zag hij dat het TSL-vet nog steeds zijn oorspronkelijke blauwe kleur had. Het vet bleek niet uitgedroogd of weggespoeld te zijn. Sinds de firma TSL-vet gebruikt, zijn er veel minder niet-geplande stops (lees: productieverlies), tel uw winst maar eens uit.
 
De firma Fels uit Wijchen/Niftrik fabriceert gipsplaten voor de Nederlandse en internationale markt. Zij gebruiken de superoliepen en de Spraylube bij de demontage en montage, met verbluffende resultaten. Het TSL-vet wordt gebruikt in de lagers van de oven, met een aanzienlijke standtijdverlenging. Het snijden van de gipsplaten gebeurt door middel van een waterstraal die onder hoge druk is gebracht. In het "loopmechanisme" van de snijder is op een vrijdag een lager vast gelopen. De t.d. heeft er toen een paar druppeltjes uit de superoliepen op laten lopen en TSL-vet in het systeem gepompt. Het loopmechanisme heeft het vervolgens zonder problemen volgehouden tot de volgende dinsdag, waarop een onderhoudstop gepland stond. Dit bespaart Fels dus een productieverlies van circa 4 uur. Kassa?
 
R.S.T. gebruikt tot volle tevredenheid TSL-vet op de carriers en op de spreaders. Het verbruik van het vet is op de carriers met een factor tien afgenomen en dankzij het feit dat er totaal géén harde deeltjes in het vet zitten, is het met een pneumatisch vetpistool zéér snel en zéér dun aan te brengen.
 
Door de extreem dunne en niet-klevende filmlaag van maar enkele nanometers dikte, blijkt de TSL-naaldflacon uitermate geschikt te zijn voor lineaire rechtgeleidingen.
 
Een fabrikant van kunststoframen heeft geconstateerd dat sinds hij het TSL-vet in zijn glijlagers met bronzen bus gebruikt, hij geen problemen meer heeft met het feit dat de lagers zich in een natte omgeving bevinden en dat zijn grondstoffen het metaal niet meer aantasten.
 
Bij Sappi Maastricht is door de TSL-spraylube het geluidsniveau van een transportketting zoveel afgenomen, dat het gebruik van extra gehoorbescherming niet meer verplicht is.
Bij een Flender tandwielkast is de temperatuur van 94 graden Celsius afgenomen tot 86 graden Celsius.
 
Door de extreme noodloopeigenschappen wordt TSL regelmatig toegepast als de ‘patiënt' al bijna overleden is. Vaak met opmerkelijke resultaten aangezien TSL niet alleen het ontstaan, maar ook de voortgang van de slijtage aanpakt.
 
Een tweetal praktijkvoorbeelden:
  • Bij Lankhorst in Sneek nam het geluidsniveau met 6 decibel af (van 85 naar 79) na toevoeging van TSL-olie in een reeds kapotte tandwielkast.
  • Bij een bierbrouwerij uit Brabant nam de temperatuur met meer dan 20% af, van 120 graden Celsius naar 85 graden Celsius.
Een metalen schuifsysteem van een mal voor spuitgieten vraagt veel onderhoud, mede door het feit dat het systeem onder water moet kunnen blijven schuiven. Na toepassing van TSL-vet is het aantal stops van gemiddeld 10 per dag teruggelopen tot 1 (geplande) per dag.
 
Bij een plastic-recycling bedrijf in Zuidland was er door het vastlopen van een tandwielkast ernstige schade ontstaan aan de lagers, hetgeen resulteerde in extreme schommelingen in de energieafname. De levertijd van de lagers was 12 weken langer dan die van de tandwielen.
 
Na toevoeging van TSL-olie heeft de extruder deze periode overbrugd en is de schommeling met meer dan 10% in de piek verminderd.
 
GE Wind Energy (voorheen Aerpac Logistic) Almelo had bij het elektrisch knippen van glasvezels een overbelasting van de scharen en een standtijd van de messen (door de hoge temperaturen) van 4 tot 5 dagen.
Door gebruik van de TSL-oliepen werd het probleem verholpen en is de standtijd verlengd tot minimaal 4 weken.
 
Steeds meer skeelers en skaters ontdekken de super olie pen voor de smering van hun lagers onder de natte omstandigheden van dit klimaat.